Profesjonalne usługi kosmetologiczne na wyciągnięcie ręki!

Trwa nabór szkół podstawowych do III edycji programu ekologicznego ”Drużyna SIR PET-ERA”

Trwa nabór szkół podstawowych do III edycji programu ekologicznego ”Drużyna SIR PET-ERA” w ramach projektu Rekologia

Ruszył nabór do III edycji programu edukacji ekologicznej „Drużyna SIR PET-ERA”, skierowanego do uczniów klas I – VIII szkół podstawowych z całej Polski. W programie może wziąć udział około 200 tys. uczniów. Łącznie aż 1200 placówek edukacyjnych otrzyma bezpłatne materiały edukacyjne do prowadzenia zajęć dotyczących segregacji odpadów. Zgłoszenia są przyjmowane do 30 września poprzez stronę internetową www.druzynasirpetera.pl. Uczestnicy wezmą udział w ekologicznym konkursie z atrakcyjnymi nagrodami. Celem Programu, który realizowany jest w ramach projektu społeczno-edukacyjnego Re_kologia, jest poszerzanie wiedzy na temat prawidłowej segregacji odpadów oraz recyklingu butelek PET. Udział w programie jest bezpłatny i dobrowolny.

Re_kologia to program, który powstał z troski o środowisko. Jest to wspólne przedsięwzięcie i misja trzech partnerów reprezentujących odmienne obszary biznesowe, lecz połączonych wspólnym celem podnoszenia świadomości Polaków w zakresie segregacji odpadów. Do 30 września inicjatorzy tego ekologicznego programu dla szkół podstawowych: PepsiCo Polska, oraz charytatywne ramię firmy – Fundacja PepsiCo, wraz z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol i Pracownią EB, czekają na zgłoszenia do III edycji projektu Re_kologia.  W tym roku zostały przygotowane pakiety materiałów edukacyjnych dla 1200 szkół podstawowych, które jako pierwsze wypełnią i wyślą zamieszczony na stronie formularz zgłoszenia do programu. Może tego dokonać dyrektor placówki lub osoba przez niego upoważniona. Regulamin oraz szczegółowe informacje o „Drużynie SIR PET-ERA” można znaleźć pod adresem www.druzynasirpetera.pl.

 

Na uczestników, oprócz materiałów dydaktycznych, czekają zagadki oraz quizy, a także konkurs z możliwością wygrania m.in. tablicy multimedialnej, projektora oraz nagrody głównej – odwiedzin w wybranej szkole żółtej śmieciarki Mieci, w której wnętrzu znajduje się centrum edukacyjne.

Działania edukacyjne w ramach programu „Drużyna Sir PET-era” zaprojektowane zostały w oparciu o dwie grupy wiekowe, odpowiednio, dla uczniów z klas I – III, IV- VIII. Zajęcia prowadzone będą według scenariuszy zajęć lekcyjnych dedykowanych danej grupie, z wykorzystaniem indywidualnie przygotowanych i dostarczonych pakietów edukacyjnych. Zajęcia będą realizowane poprzez zabawę, ciekawe zadania do wykonania, czy zagadki.  Młodsze klasy będą koncentrowały się na podstawowych informacjach dotyczących segregacji, starsze klasy utrwalą jej zasady, zaś koncentrować się będą na tematach trudniejszych – recyklingu PET, czy drugim życiu butelek z tego tworzywa. Twórcom projektu zależy, by efekty kształcenia z zakresu ekologii były jak najlepsze, dlatego zadania zostały zatwierdzone przez wykwalifikowanego metodyka. Zajęcia edukacyjne ruszą już w listopadzie b.r.

W nazwie programu widnieje słowo PET, które jest skróconą nazwą tworzywa sztucznego – politereftalan etylenu, z którego wytwarza się plastikowe butelki na napoje. Boheterem programu jest bajkowa postać dzielnego rycerza walczącego o czyste środowisko. Jego celem jest odzyskanie jak największej ilości plastiku do przetworzenia. W re_kologicznej misji Sir PET-ERowi towarzyszą czarodziejka PETunia, która dysponuje magiczną mocą pozwalająca dawać plastikowym opakowaniom drugie życie, oraz PETrynio – młody adept zapatrzony w postać rycerza.

 – Tematy związane z ekologią i recyklingiem są szczególnie bliskie PepsiCo i bardzo aktualne w obliczu postępujących problemów klimatycznych. Musimy działać już teraz. PepsiCo, jako wiodący producent żywności i napojów na świecie, konsekwentnie realizuje cele związane ze zrównoważonym rozwojem. Jednak odpowiedzialność za środowisko ciąży na nas wszystkich. Głęboko wierzymy, że edukacja dzieci i młodzieży na temat recyklingu oraz wyrobienie w nich pozytywnych nawyków przełoży się na poprawę stanu naszej planety. Mamy nadzieję, że do bieżącej edycji naszego projektu zgłosi się jeszcze więcej szkół. – powiedział Julian Krzyżanowski, Manager ds. komunikacji korporacyjnej w PepsiCo Polska.

W pierwszej edycji „Drużyny SIR PET-ERA” udział wzięło 11 tysięcy dzieci. Druga edycja zgromadziła blisko 1000 szkół podstawowych. Każda placówka miała okazję wziąć udział w konkursie na przygotowanie ścieżek edukacyjnych – specjalnych przestrzeni w klasie lub szkole uczących o systemie segregacji odpadów, recyklingu lub drugim życiu butelki PET. Równolegle uczniowie mieli szansę wziąć udział w konkursie „Doniesienia z PETrylandii”, w ramach którego mieli za zadanie nagranie reportażu ze szkolnych stacji edukacyjnych dotyczących segregacji lub recyklingu butelek PET. Na zwycięzców czekały zestawy nagród w postaci akcesoriów dydaktycznych, takich jak tablica multimedialna i makatka edukacyjna oraz wizyta mobilnego laboratorium edukacyjnego.

Poprzez program firma PepsiCo szerzy wiedzę na temat prawidłowej segregacji odpadów i recyklingu butelek PET. Kontynuuje w ten sposób działania dla dobra planety i jej mieszkańców. Inicjatorzy programu wierzą, że dzięki edukacji w zakresie ekologii już od najmłodszych lat, można ukształtować poprawne zachowania ekologiczne, które będą niosły za sobą długofalowe, pozytywne zmiany.

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

Kategoria: